Matias Mäkynen jatkaa piirin puheenjohtajana – piirille uusi poliittinen ohjelma

Ajankohtaista, Pohjanmaa 16:19

Pohjanmaan sosialidemokraattien syyspiirikokous pidettiin Alajärvellä lauantaina 25.11.2017. Poliittisen tilannekatsauksen kokouksessa piti SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Sirpa Paatero.

Piirikokouksessa valittiin piirin puheenjohtaja kaudelle 2018-2019. Piirikokous valitsi yksimielisesti Matias Mäkysen Vaasasta edelleen piirin puheenjohtajaksi.

Piirihallituksen jäseniksi valittiin vuodeksi 2018 seuraavat: Seija Haapalehto (Kokkola, uusi), Harri Hakala (Alajärvi, uusi), Esa Kant (Kokkola, uusi), Sini Karjalainen (Mustasaari, uusi), Kari Kivinummi (Ähtäri), Terhi Leivo-Holmqvist (Pietarsaari, uusi), Matti Mustajärvi (Kaustinen, uusi), Sirkka Penttilä (Seinäjoki), Heikki Puskala (Teuva, uusi), ja Piia Yli-Heikkuri (Vaasa). Piirihallituksen varajäseneksi valittiin Matias Peltonen (Kauhava, uusi).

Isak Penttalan opintorahastotoimikunnan jäsenet 2018: Oili Airaksinen-Rajala, Esa Kant, Sirkka Penttilä, Heikki Puskala ja Martti Suomi.

Piirin uusiksi kunniajäseneksi kutsuttiin: Erkki Aho Seinäjoelta, Kari Kujanpää Vaasasta, Risto Salmela Vetelistä ja Kaisa Tissarinen Lappajärveltä.

Piirille uusi poliittinen ohjelma

Piirikokous hyväksyi Pohjanmaan sosialidemokraateille uuden poliittisen ohjelman, joka toimii piirijärjestömme sekä sen toimijoiden yhteisenä ohjenuorana ja selkänojana poliittiselle ja järjestölliselle työlle.

Piirikokouskannanotossa on nostettu poliittisesta ohjelmasta joitakin tavoitteita esiin. Kannanotossa kannustetaan myös pohjalaisia mukaan Tuula Haataisen presidentinvaalikampanjaan.

Pohjanmaan poliittinen ohjelma

Syyspiirikokouksen kannanotto