Otto Mantere: Naisten oikeuksien puolustajat

Naisten puolustaminen on noussut hitiksi viimeisen parin kuukauden aikana. Näin feministinä olen siitä todella onnellinen. Valitettavasti kuitenkin osaa kansalaisista naisiin kohdistuva väkivalta kiinnostaa siinä vaiheessa vasta, jos tekijä on ulkomaalainen. Enpä ole nähnyt näiden ”puolustajien”, tai MV-lehden kommentoivan suomalaisten tekemistä väkivaltarikoksista.

Sunnuntaina 29.11.2015 Ilkka-lehti uutisoi kolmesta Seinäjoen nuorisovaltuuston jäsenestä, jotka haluavat ennakkoluulojen hälvenevän eri kulttuureiden väliltä, ja kitkeä yltiöpäisen rasismin pois Suomesta.

Yksi naispuolinen nuorisovaltuuston jäsen sanoi konkreettisena keinona muukalaisvihan kitkemiseksi ”maahanmuuttokriittisten” pyhän lehden MV-lehden lopettamisen. Nyt tästä nuoresta naisesta löytyy iso kasa erilaisia nettikeskusteluja, jotka sisältävät mm. seuraavia kommentteja:

” Tuollainen pyhä lehmä pitäisi lopettaa.”
Tuollainen ämmä pitäisi pistää VOK:iin keskelle puutteessa eläneitä arabijannuja makaamaan.”

Oksettavaa tekstiä. Suorastaan sairasta. Että sellaisia ”naisten puolustajia” meillä. Naisten puolustaminen ei ole ilmeisesti tarpeellista enää, jos he hyväksyvät ihmiset uskonnosta, ihonväristä tai vaikka kätisyydestä riippumatta. Tällaiset kommentit aiheuttavat vain lisää pelkoa ja vihaa suomalaisten keskellä, eikä ole hyödyksi kenellekään.

Mikä aiheuttaa suomalaisessa valkoisessa heteromiehessä tällaisen vihan? Miksi se pitää purkaa juuri nuoriin naisiin? Mitä tällä yritetään saavuttaa? Itse olen näiden nuorten kanssa samaa mieltä. Valheelliset uutiset pakolaisista ja maahanmuuttajista pitäisi lopettaa heti. Kuitenkaan minua ei toivota avoimesti raiskattavaksi tai lopetettavaksi.

Raiskaus ja naisiin kohdistuva väkivalta on todella vakava asia, johon täytyy puuttua, tekijän taustasta riippumatta. Kyllä poliisi ja tuomioistuinlaitos hoitavat ne raiskaajat samalla tavalla kuin tähänkin asti ihan ilman rähisevää roskajoukkoa. Mutta kuka hoitaisi nämä rähisijät?

Otto Mantere
Ilmajoki