Syyspiirikokous etäyhteyksin

Ajankohtaista,Pohjanmaa,Politiikka

Pohjanmaan sosialidemokraattien syyspiirikokous pidettiin etäyhteyksin tänään 31.10.2020. Poliittisen tilannekatsauksen kokouksessa piti kuntaministeri Sirpa Paatero.

Piirikokouksessa valittiin piirin varapuheenjohtajat poikkeuksellisesti kaksivuotiskauden sijaan vain vuodeksi. Vuonna 2021 koko piirin puheenjohtajisto valitaan samaan aikaisesti kaksivuotiskaudeksi. Nykyisen puheenjohtajan Matias Mäkysen kausi jatkuu vielä ensi vuoden. Piirikokous valitsi yksimielisesti uudelleen piirin 1. varapuheenjohtajaksi Kari Kivinummen Ähtäristä ja 2. varapuheenjohtajaksi Emma Haapasaaren Kokkolasta.

Piirihallituksen jäseniksi valittiin vuodeksi 2021 seuraavat: Jukka Harju (Laihia, uusi), Markku Lehtola (Seinäjoki), Terhi Leivo-Holmqvist (Pietarsaari), Kim Lindström (Lapua), Jukka Pekka Matintupa (Alajärvi), Matti Mustajärvi (Kaustinen), Sirkka Penttilä (Seinäjoki), Jari Renkola (Ilmajoki, uusi), Emilia Teerikangas (Kokkola, uusi) ja Piia Yli-Heikkuri (Vaasa). Piirihallituksen varajäseneksi valittiin Heikki Puskala (Teuva).