Kevätpiirikokousterveiset

Pohjanmaan sosialidemokraatit kokoontuivat historiallisesti ensimmäistä kertaa sähköisesti piirikokoukseensa. Teams-etäyhteydellä järjestetyssä kokouksessa oli läsnä jopa 80 % piirikokousedustajista.

Sääntömääräisten asioiden ohella kokouksessa tehtiin puoluekokoukseen liittyviä valintoja. Piirikokous vahvisti puoluekokousedustajat SDP:n 46. puoluekokoukseen Tampereella 22.-24.8.2020. Valitut edustajat löydät ohesta – Puoluekokousedustajat 2020

Piirikokous päätti esittää puoluevaltuustoon valittavaksi seuraavia.

Varsinaiset jäsenet:
Harri Jokiranta, Seinäjoki
Sini Karjalainen, Mustasaari
Kari Kivinummi, Ähtäri

Varajäsenet:
1. Emma Haapasaari, Kokkola
2. Ulla Pihlajamäki, Vaasa
3. Vesa Suvanto, Pietarsaari

Piirikokous myös linjasi piirihallituksen esityksestä puoluekokoustavoitteita. Piirimme esittää puheenjohtajaansa, kansanedustaja Matias Mäkystä SDP:n varapuheenjohtajaksi.

Kokouksen kannanotto:

”Uusi sukupolvi jatkamaan tulevaisuuslinjaa

Kansalaiset ovat antaneet maan hallitukselle ja erityisesti pääministerille vahvan tuen kevään aikana. Pohjanmaan SDP:n kevätpiirikokous pitää tärkeänä, että tuettu vastuullinen ja oikeudenmukainen linja jatkuu myös koronakriisin jälkeen uuden kestävän kasvun rakentamisessa. Puoluekokouksessa valittavalla puoluejohdolla on merkittävä rooli tässä työssä. Nyt on uuden sukupolven otettava vastuu SDP:n tulevaisuuslinjasta.

SDP:n 46. puoluekokous järjestetään elokuussa Tampereella. Pohjanmaan Sosialidemokraatit esittää, että pääministeri Sanna Marin valitaan SDP:n puheenjohtajaksi ja Pohjanmaan Sosialidemokraattien puheenjohtaja, kansanedustaja Matias Mäkynen SDP:n varapuheenjohtajaksi.”

Piirikokous hyväksyi myös piirin kuntavaalityösuunnitelman kevään 2021 kuntavaaleihin.