Matias Mäkynen yksimielisesti edelleen piirin johtoon

Ajankohtaista, Pohjanmaa, Politiikka 16:17

Pohjanmaan sosialidemokraatit valitsivat tänään 23.11.2019 syyspiirikokouksessaan Matias Mäkysen piirin puheenjohtajaksi kaudelle 2020-2021. Valinta oli yksimielinen ja Mäkyselle kausi on kolmas puheenjohtajana.

Kokouksessa poliittisen tilannekatsauksen piti europarlamentaarikko Eero Heinäluoma.

Piirihallitukseen jäseniksi valittiin vuodeksi 2020: Sini Karjalainen (Mustasaari), Markku Lehtola (Seinäjoki), Terhi Leivo-Holmqvist (Pietarsaari), Taisto Leppälä (Kurikka, uusi), Kim Lindström (Lapua, uusi), Jukka Pekka Matintupa (Alajärvi, uusi), Matti Mustajärvi (Kaustinen), Sirkka Penttilä (Seinäjoki), Heikki Puskala (Teuva) ja Piia Yli-Heikkuri (Vaasa). Piirihallituksen varajäseneksi valittiin Esa Kant (Kokkola).

Piirin varapuheenjohtajien Kari Kivinummi (Ähtäri) ja Emma Haapasaari (Kokkola) kausi 2019-2020 jatkuu vielä ensi vuoden.

Isak Penttalan opintorahastotoimikunnan jäsenet vuodeksi 2020 ovat: Oili Airaksinen-Rajala, Esa Kant, Eetu Lehtola, Terhi Leivo-Holmqvist ja Heikki Puskala

Piirin uusiksi kunniajäseneksi kutsuttiin: Aarne Helala Laihialta, Eino Palokoski Vaasasta ja Tauno Sarja Kaskisista.